1 Ocak 2011 Cumartesi

Fullbright akademisyeni Dr. John W. Higgins, DAÜ’de “Dijital Öykü Anlatımı” konusunda bilgi verdi:

Doğu Akdeniz Üniversitesi’nde “Dijital Öykü Anlatımı” konusunda bilgi evren Fullbright akademisyeni Dr. John W. Higgins, kavramın eleştirel pedagoji anlayışına dayandığını söyleyerek, asıl amacın anlatılan öyküler aracılığıyla insanların birbirlerinin öykülerini paylaşmaları olduğunu belirtti. 
   Dijital öykü anlatım tekniklerinin öğrencilerin kişisel ve akademik gelişimlerindeki önemini vurgulayan Higgins, öykü anlatıcılığının tarihin her döneminde olduğunu, yeni iletişim teknolojilerinin kullanımıyla bu öykülerin daha kalıcı hale getirildiğini ifade etti.
   Renkli bir sunuş gerçekleştiren Dr. Higgins, yürüttüğü atölye çalışmalarında öğrencilerinin anlattığı dijital öykülere de yer verdi.
   Higgins, “Yürüttüğüm atölye çalışmalarında uyguladığım dijital öykü anlatma teknikleri öğrencilere kişisel ve kültürel deneyimlerini birbirleriyle paylaşma fırsatı sunuyor, bu da öğrencilerin kendilerini daha iyi ifade etmelerine, sosyal ilişkilerinin gelişmesine, dolayısıyla akademik ve sosyal bağlamda hayatlarında daha başarılı olmalarına yardımcı oluyor” dedi.
   İletişim Fakültesi’nin bölüm olarak kurulduğu ilk yılda Doğu Akdeniz Üniversitesi’nde bir yıl çalıştığını söyleyen Higgins, o dönemde de bölümün öğrencileriyle bazı çalışmalar yaptığını anlattı. Çok sayıda öğrenci ve öğretim elemanının katıldığı söyleşide Dr. Higgins, Kıbrıs’ta yürüttüğü dijital öykü anlatma projesi hakkında da bilgiler verdi. Atölye çalışmasına katılan Kıbrıslı Türk ve Rum öğrencilerin kendi deneyimlerini paylaştıklarını ve kendi öykülerini dijital olarak anlattıklarını söyledi.
 
Dijital öykü anlatımı nedir?    Son yıllarda giderek daha fazla duyulmaya başlayan bir kavram olan “dijital öykü anlatımı”, insanların dijital iletişim teknolojilerinden yararlanarak kendi “gerçek” öykülerini başkalarıyla paylaşmalarını anlatmaktadır. İnsanların ne düşündüklerini, kendi hayatlarında neyin önemli olduğunu, çevrelerinde olan bitenler karşısında ne hissettiklerini anlatabilmelerine olanak sağlayan dijital öykü anlatma tekniği özellikle öğrenci merkezli bir eğitim anlayışının geliştirilmesinde önemli bir yöntem olarak yaygınlaşacak gibi görünüyor.  

Kaynak;

http://www.kibrisgazetesi.com/index.php/cat/2/news/107180/PageName/Ic_Haberler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder